jeudi 9 juillet 2020

Vanessa Paradis - Jo Le Taxi & Be My Baby


French singer, model and actress, born in Saint-Maur-des-Fosses France. Her singing career began at 7. She recorded her first single "La Magie des surprises-parties" in 1983 although not a hit, She became internationally famous "Joe Le Taxi" including her first album "M & J" in 1987 when she was 14. It was number one in France for 11 weeks. In 1991 she promoted the fragrance Coco Chanel.  In 1992 she moved to the US  and she released the album "Vanessa Parsdis", sing in English, written and produced by Lenny Kravitz.
In 1994 she filmed "Elisa", it was a big success in France. During the 2000's she released four albums, including "Divine Idylee (2007)" produced by Alain Chamfort and "Love Songs (2013)" produced by Benjamin Biolay.

彼女はフランスのシンガー、モデル、女優で、フランスのSaint-Maur-des-Fosses出身。 彼女の歌手のキャリアは七才の時からで、ファースト・シングル "La Magie des surprises-parties"は1983年にリリースされましたがヒットしませんでした。"Joe Le Taxi"含むファースト・アルバム"M & J"は1987年にリリース、その時彼女は14才で、フランスで11週間もナンバー・ワンになりました。1991年に彼女は香水ココ・シャネルのプロモーターとなりました。1992年に彼女はアメリカへ移住しアルバム"Vanessa Parsdis"を発表、英語で歌われ作曲とプロデュースはLenny Kravitzが担当しました。1994年に彼女は映画"Elisa"に出演しフランスで大きな成功を収めました。2000年代に彼女は、Alain Chamfortプロデュースの"Divine Idylee (2007)"や、Benjamin Biolayプロデュースの"Love Songs (2013)" 含む四枚のアルバムをリリースしました。



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire